Логопед - Збанацька Г.І



ПОРАДИ ЛОГОПЕДА

 

            Розпочнемо з вас. Навіть якщо ви мовчазні від природи – все одно розмовляйте з малюком. Дитина легше зрозуміє звернену до неї мову, якщо вона пояснює те, що відбувається з нею і довкола неї. Тому супроводжуйте сої дії словами.

         Зустріч поглядів. Озвучуйте будь яку ситуацію, але тільки за умови, що дитина чує і бачить вас. Не говоріть в порожнечу, дивіться їй в очі. Це особливо важливо, якщо ваша дитина надміру активна, постійно рухається, якщо ваш малюк ще тільки белькоче або вимовляє мало слів. Намагайтеся, щоб дитина бачила вашу артикуляцію.

        

Вимовляйте чітко. Вимовляйте просто, чітко, виразно проговорюючи кожне слово, кожну фразу. Відомо, що діти дуже чутливі до інтонації, тому кожне слово, на яке падає наголос, намагайтеся вимовляти якомога виразніше.

 

Не перестарайтеся. Не вживайте занадто багато довгих фраз. Не перевантажуйте дитину, пропонуючи їй відразу велику кількість свідомо незнайомих слів.

 

Дуже важливо: гарний настрій. Намагайтесь вимовляти нове слово в емоційно сприятливій ситуації. Психологи помітили: в таких умовах дитина навчається й вбирає нову інформацію в десять разів краще ніж у нейтральних або несприятливих.

 

В основі мовлення – прагнення до спілкування. Якщо ваша дитина недосконало розмовляє, приймаєте і підтримуєте її бажання вступити з вами до невербального діалогу, схвалюючи будь-яку відповідь (жест, виразний погляд, вокалізацію) Підтримуйте її прагнення спілкуватися.

 

Не випереджайте бажань. Деякі батьки намагаються вгадати бажання своєї дитини, часто випереджаючи їх у той момент, коли вони тільки з’являються. У цьому разі у малюка немає потреби вимовляти будь – що – досить просто подивитися, простягнути руки.

Діти, які пізно починають говорити. Деякі діти виразно вимовляють слова ще у віці до року. Більшість починає користуватися словами на другому році життя. До двох років проявляються ознаки мовлення. Певне занепокоєння викликають діти, яким понад 2,5 років і які не прагнуть.